RankBrain a pozycjonowanie stron

RankBrain a pozycjonowanie stron

Google używa uczenia maszynowego, a także sztucznej inteligencji – czyli tytułowy RankBrain – który wspomaga prace wyszukiwarki. Tak jak algorytm interpretuje on zapytania użytkowników, ale robi to znacznie skuteczniej. Jakie ma znaczenie dla wyników wyszukiwania? Czy wpływa na prace pozycjonowania wybranej witryny?

RankBrain – co to takiego?

Czy rola sztucznej inteligencji w wyszukiwaniach jest duża? Oczywiście! RankBrain stanowi cześć głównego algorytmu wyszukiwania. Dzięki niemu następuje dosłowne zamienienie języka pisanego na… wektory, a więc jednostki matematyczne, które może zrozumieć maszyna. Dodatkowo nieznane dla niej dotąd słowa odgadywane są dzięki wykorzystaniu ich synonimów lub podobnych wyrażeń. To właśnie zasługa sztucznej inteligencji skutecznie filtrującej właściwe frazy.

Co jeszcze zaskakuje w RankBrain? System ten uczy się! Wykorzystując historyczne dane wyszukiwań na temat tego, jakie strony są najchętniej odwiedzane przez użytkowników, ile czasu na nich spędzają oraz jakie linki uruchamiają wyciąga wnioski, które pozwalają mu przedstawiać trafniejsze wyniki wyszukiwania.

Pozycjonowanie z RankBrain

RankBrain jest jednym z trzech różnych elementów algorytmu Google. Stąd też ma realny wpływ na wynik prac specjalistów SEO. Oczywistym jest, że popularne witryny, na których internauci spędzają wiele czasu zyskują pierwszeństwo w przeglądarce. Warto jest więc wziąć pod uwagę fakt, że pozycjonowanie na konkretną frazę stanowi tylko część z działań, jakie trzeba prowadzić, aby serwis znalazł się w TOP wyników. Dodatkowo należy pomyśleć o zbudowaniu właściwego long taila dla witryny oraz wzbogacić jej treści o przydatne dla użytkowników teksty.

Co jeszcze warto wykorzystać? Na pewno monitorowanie zachować użytkowników strony w Google Anaytics. To z pewnością pomoże dopasować prezentowane treści do ich potrzeb. Nie oznacza to jednak, że można zrezygnował z dopasowywania adekwatnych słów kluczowych. Raczej powinno być to działanie równoważne z odpowiednim contentem strony. Dzięki temu możliwe będzie wypracowanie świetnej pozycji strony w Google.