Dobre treści na stronie to jeden z najważniejszych czynników, który przybliża do TOP10 w rankingu stron w Google na dane zapytanie. Zawartość merytoryczna witryny jest bardzo ceniona i dobrze punktowana przez algorytm. Przyciąga także odbiorców, bowiem staje się odpowiedzią na ich potrzeby oraz dostarcza prawdziwych, pomocnych informacji. Tak wygląda teoria. Praktyka to stworzenie takich tekstów, które będą ciekawe napisane. Brzmi jak wyzwanie? Kilka rad powinno sprawić, że stanie się ono prawdziwą przygodą.

1.     Poprawnie stworzony tekst

Nadrzędną zasadą tworzenia tekstów na jakikolwiek temat jest przestrzeganie wytycznych odnośnie ortografii, interpunkcji oraz wystrzeganie się literówek czy powtórzeń. To bardzo ważne – nawet interesująca treść może zostać odrzucona przez odbiorcą tylko dlatego, że występują w niej błędy! Nie lubi ich również wyszukiwarka i jej roboty. Tak więc zaopatrzenie się w słowniki – nawet te internetowe – będzie właściwym rozwiązaniem. W końcu korzystanie z pomocy dydaktycznych to powszechna praktyka wśród copywriterów.

2.    Dobrze dobrany i ciekawy temat

Bez interesującego tematu trudno jest stworzyć wartościową treść. Jednak nie zawsze chodzi tu o jego oryginalność, ale także o sposób, w jaki podchodzi się do danego zagadnienia. Przecież można napisać ciekawy tekst zawierający informacje  powszechnie dostępne świecie internetu. Kluczem będzie wtedy jednak zaskakujące omówienie ich – opatrzone niejednoznacznymi przykładami bądź odkryciem nowej perspektywy.

3.    Poparcie treści wiarygodnymi informacjami

Użytkownicy nie znoszą kłamstwa czy niejednoznaczności. Należy więc wystrzegać się ich. Teksty powinny być tworzone w oparciu o wiarygodne źródła i dokładne zbadanie opisywanego zagadnienia. Trzeba pamiętać, iż w sytuacji, gdy internauci stracą zaufanie do witryny przez niewiarygodny tekst, może na tym ucierpieć głównie jej pozycja w wyszukiwarce. Spadek w rankingu będzie wtedy odczuwalny, ale także długotrwały.

4.    Uwzględnienie słów kluczowych

Ważną kwestią jest wyróżnienie słów, które z znaczny sposób wpłyną na pozycjonowanie danego tekstu. Najlepiej, gdyby zawarte były one już w tytule oraz w pierwszym akapicie tekstu, czyli leadzie. Oczywiście nasycenie tekstu słowami kluczowymi powinno wyglądać tak, żeby internauta uznał je za naturalną, integralną cześć artykułu. Jak najłatwiej uniknąć błędu, jakim jest niewykorzystanie ważnych fraz? Wystarczy je wypisać! Dzięki temu będą one stale widoczne, a więc nie sposób będzie pominąć je w tekście.

5.    Plan wypowiedzi

Usprawnienie pisania dłuższych wypowiedzi wymaga stworzenia planu treści. Dzięki temu zyskuje się właściwy grunt do stworzenia wartościowego artykułu. W takim szkicu powinny znaleźć się tematy konkretnych akapitów, które pozwolą także na logiczne podzielenie treści. Dodatkowo na tym etapie warto przemyśleć i dopracować tytuł. Trzeba pamiętać, że to własne głównie od niego zależy, czy użytkownik zdecyduje się sięgnąć po wybrany artykuł.

Ostatnim krokiem będzie… rozpoczęcie pisania! Nie można zapomnieć o tym, aby przeczytać stworzoną treść – najlepiej 2 razy – oraz poprawić wszelkie niedociągnięcia, które znajdzie się w tekście. Dopiero wtedy można uznać, iż jest on wystarczająco dobry, aby umieścić go na stronie.