Agencja SEO

Zdecydowałeś się pozycjonować swoją stronę w internecie. Chcesz skorzystać z pomocy specjalistów, ale liczba dostępnych ofert utrudnia Ci wybór tej jednej, właściwej firmy. Znasz ten dylemat? Nie Ty jeden! Na szczęście, dzięki naszym poradom dowiesz, jak wybrać agencję SEO, by wydatki na jej usługi nie poszły na marne!

Jak wybrać dobrą firmę SEO? 

To pytanie zadaje sobie każdy, kto chce, aby jego strona internetowa zyskała dużo lepsza pozycje w wyszukiwarce oraz została zauważona przez użytkowników. W dobie wielkiej popularności Internetu jest bowiem niezbędne, aby biznes online generował większe zyski, a marka stała się rozpoznawalna – czy to na rynku lokalnym, czy ogólnokrajowym. Agencji jest wiele. Kwestii, które powinny być ważne przy wyborze jednej z nich kilka. Pora poznać najistotniejsze z nich!

Audyt SEO

Dobra agencja SEO to taka, która swoje działania poprzedza audytem. To niezbędny etap realizacji usługi pozycjonowania, pozwalający uzyskać odpowiedzi na pytanie o te elementy strony internetowej, które wymagają poprawy. Zoptymalizowanie witryny zgodnie z wymogami Google znacznie zwiększa skuteczność pozycjonowania.

Sposób rozliczenia

Przy wyborze specjalistów od SEO warto przyjrzeć się również modelowi rozliczeń stosowanemu przez agencję. Najczęściej jest to system ryczałtowy, polegający na opłacaniu ustalonej wcześniej stałej, comiesięcznej stawki, niezależnej od wyników agencji. Plusem tego rozwiązania jest możliwość dokładnego planowania budżetu przez firmę oraz pewny przychód dla pozycjonerów. Popularny jest też model stałego abonamentu połączonego z premią za wyniki, który dodatkowo motywuje agencję do osiągania dobrych wyników. Mniej uczciwy jest z kolei system rozliczania się za efekty, którzy stwarza spore pole do nadużyć, na przykład poprzez wykupywanie pozycji.

Warunki umowy

Przed podpisaniem z agencją umowy o współpracę należy też przyjrzeć się samej jej treści. Na uwagę zasługują przede wszystkim zapisy dotyczące czasu trwania umowy. Wyjątkowo długi okres wypowiedzenia może przywiązać nas do nieskutecznej agencji i nadszarpnąć firmowy budżet. Nie bez znaczenia są też kary umowne – naszą czujność powinna wzbudzić agencja, która całą odpowiedzialność przerzuca na klienta, sama nie odpowiadając za niewywiązanie się z obowiązków.

 

Kontakt z agencją

Długofalowa współpraca z agencją wymaga odpowiedniego kontaktu. Nim zwiążesz się współpracą ze specjalistami SEO dowiedz się, kto będzie opiekował się Twoją firmą, w jaki sposób będzie kontaktował się z Tobą i kto odpowiada za wykonanie poszczególnych zadań. Unikaj agencji, która nie umożliwia spotkań osobistych lub ogranicza kontakt telefoniczny z klientem.

Aby działania nad dobrą pozycją były sukcesywne, firma będzie musiała również poznać potrzeby klienta oraz sposób wcześniej prowadzonych kampanii. Dlatego przedstawiciele agencji SEO będą chcieli przeprowadzić dokładną analizę wcześniejszych, ale także obecnych działań danego biznesu.  Dodatkowo rozpatrzą wszelkie ważne parametry, związane z budową i funkcjonowaniem strony, a więc statystyki – w tym potencjał serwisu, jak również raporty z Google Analytics.

Dotychczasowe referencje

Cenne informacje o agencji z Gdańska uzyskasz sprawdzając wystawione jej referencje. Dowiesz się z nich z jakimi firmami współpracowała interesująca nas agencja oraz jakimi łatwymi do weryfikacji sukcesami może się ona pochwalić.

I pamiętaj – działania SEO wymagają czasu i cierpliwości. Jak ognia wystrzegaj się agencji obiecujących szybkich efektów. Postaw na długofalową pracę nad budowaniem pozycji Twojej marki, by cieszyć się dobrą inwestycją w marketing internetowy.